بازدیدها (Visitors)- بخش اول

کد ابزار لودینگ

ایران دانلود
فرهنگسرای اطلاعات


بازدیدها (Visitors)- بخش اول

 

در درس گذشته با بخش های مختلف گوگل آنالیتیکز به صورت مختصر آشنا شدید. یکی از این بخش ها، بازدیدها (Visitors) است که برای راحتی کار از این پس تنها آن را Visitors می نامیم.

بخش Visitors همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شامل ۶ زیر مجموعه است که هر یک از آنها اطلاعات گرانبهایی را در مورد بازدیدکنندگان وب سایت تان در اختیار شما قرار می دهند. در این درس و دو درس آینده به صورت مفصل به بیان ویژگی ها و کاربردهای هر یک از این بخش ها می پردازیم.

Overview

تصویر بالا، شمایل کلی Overview است که در نگاه اول به بخش داشبورد (Dashboard) که در درس گذشته در مورد آن صحبت کردیم، بسیار شباهت دارد. به دلیل همین شباهت است که می‌توان Overview را نمونه پیشرفته Dashboard دانست که شما در آن اطلاعات کلی در مورد آمار بازدیدکنندگان خود را بدست می آورید.

حالا بد نیست که به صورت جزئی در مورد هر یک از بخش های مختلف Overview صحبت کنیم.

گراف زیر که در بالاترین بخش Overview قرار دارد، آمار بازدیدکنندگان وب سایت را به صورت روزانه نشان می دهد. شما می توانید با بردن نشانگر ماوس بر روی هر یک از نقاط آبی تعداد بازدیدکنندگان روز مورد نظر خود را مشاهده کنید.

علاوه بر آن شما می توانید وضعیت نمودار را از حالت روزانه به ساعت، ماه، هفته نیز تغییر بدهید. برای این کار تنها کافی است که گزینه Graph By در بالای سمت راست گراف را انتخاب کنید و حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

علاوه بر این شما می توانید از طریق گزینه Metric و Compare نیز حالت های مختلف نمودار مانند بازدیدکنندگان یکتا، درصد زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در وب‌سایت و... را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید. بد نیست خودتان کمی با این گزینه ها بازی کنید تا با کاربرد هر یک از این گزینه های بیشتر آشنا شوید.

در بخش میانی Overview تعدادی آمار و ارقام همراه با یک نمودار پای (Pie) را مشاهده می کنید که نمونه ای از آن در تصویر زیر آمده است:

در این بخش شما آخرین آمار از وضعیت بازدیدکنندگان وب سایت خود را مشاهده می کنید:

‏- Visits: عدد مقابل Visits به شما تعداد کل بازدیدکنندگان وب سایت شما را از زمان فعال کردن گوگل آنالیتیکز و قرار دادن کد مربوط به آن در وب سایت را نمایش می دهد.

‏- Unique Visitors: عدد مقابل Unique Visitors تعداد بازدیدکنندگان یکتای وب سایت شما را نمایش می دهد. فرق این عدد با عدد قبلی (Visits) در آن است که این عدد تعداد خالص بازدیدکنندگان وب سایت شما را نشان می دهد.

‏- Pageviews: منظور از Pageviews نیز آن است که تعداد کل صفحات نمایش داده شده را نشان می دهد.

نکته: برای اینکه تفاوت سه عدد نمایش داده شده در مقابل Visits و Unique Visitors و Pageviews را متوجه شوید، یک مثال می زنیم. فرض کنید که شما وارد یک وب سایت شده اید و هر چند دقیقه (زیر ۳۰ دقیقه) آن را مجددا بارگذاری (Refresh) می کنید. شما در این حالت با هر بار بارگذاری یک رقم به تعداد Visitsهای آن وب سایت اضافه می کنید، اما این اتفاق برای Unique Visitors نمی افتد و براساس فناوری ای که گوگل آنالیتیکز از آن استفاده می کند، اگر شما صفحات مختلف یک وب سایت را صد بار باز کنید و ببندید، تنها یک بار به عنوان Unique Visitors شناخته می شوید. اما اگر شما به صفحات مختلف یک وب سایت مراجعه کنید، با مراجعه به هر صفحه یک رقم به تعداد Pageviews اضافه می کنید.

‏- Pages/Visit: این عدد نسبت تعداد صفحات نمایش داده شده به کل بازدیدکنندگان یعنی نسبت Pageviews به Visits را نمایش می دهد. اهمیت این عدد در آن است که شما می توانید تعداد متوسط صفحات بازدید شده توسط یکی از بازدیدکنندگان خود را متوجه شوید. به عنوان مثال، هر بازدیدکننده وب‌سایت بالا که تصویر آن را مشاهده می کنید به طور متوسط ۱.۳۲ صفحه از این وب سایت را مشاهده کرده است.

‏- Avg. Time on Site: این عدد میانگین زمانی که بازدیدکنندگان یک وب‌سایت در آن سپری می کنند را نشان می دهد. این عدد هر چقدر بالاتر باشد، نشان می دهد که وب سایت شما برای بازدیدکنندگان جذاب تر بوده است. بگذارید یک مثال بزنیم؛ فرض کنید که شما وارد یک وب سایت می شوید و به محض مشاهده چند تصویر آن را می بندید؛ در این حالت شما تنها چند ثانیه را در آن وب سایت سپری کرده اید. اما حالا فرض کنید که شما وارد یک وب سایت شده اید و شروع به خواندن یک مطلب جذاب کرده اید و چندین دقیقه از وقت خود را در آن وب سایت سپری کرده اید. حالا اگر میانگین زمانی که هر یک از حالتی که شما بازدیدکننده آن وب سایت بوده اید را محاسبه کنید، خواهید دید که در حالت دوم عدد بدست آمده بالاتر از حالت اول است. در نتیجه و همانگونه که گفته شد هر چه عدد مربوط به این میانگین بالاتر باشد، جذابیت سایت برای بازدیدکنندگان شما بیشتر است. هر چند که این معیار به تنهایی این نظریه را ثابت نمی کند!

‏- Bounce Rate: به طور کلی هر چه درصد نمایش داده شده در مقابل Bounce Rate بالاتر باشد، وضعیت وب سایت شما از نظر بازدیدکنندگان بدتر است! اگر دلیل آن را بخواهید بدانید، باید با تعریف Bounce Rate آشنا شوید. Bounce Rate به درصدی از بازدیدکنندگان گفته می شود که وارد وب سایت شما می شوند و بدون آنکه تمایلی به ادامه گردش در وب سایت شما داشته باشند، آن را ترک می کنند. به همین دلیل باید گفت که درصد بالاتر برابر با عدم تمایل بیشتر بازدیدکنندگان وب سایت به ادامه گردش در آن است.

‏- New Visits: درصد نمایش داده شده در مقابل New Visits به معنای درصد بازدیدکنندگان جدید است که وارد وب سایت شما شده اند. این عدد هر چه میزانش بالاتر باشد، نشان می دهد که افراد جدیدی وارد وب سایت شما شده اند، به همین دلیل و به طور کلی هر چه میزان این عدد بالاتر باشد، بهتر است.

اما علاوه بر موارد بالا، شما در بخش Overview نمودار پایی را نیز مشاهده می کنید که در آن درصد بازدیدکنندگان جدید (New Visitors) و درصد بازدیدکنندگان بازگشته (Returning Visitors) را نشان می دهد. منظور از بازدیدکنندگان بازگشته نیز افرادی است که قبلا به وب سایت آمده اند و دستکم برای بار دوم است که به آن مراجعه می کنند. اما اهمیت این درصد در چیست؟

اهمیت این درصد بستگی به هدف وب سایت شما دارد. اگر شما یک فروشگاه آنلاین داشته باشید و اجناسی را به مشتریان خود بفروشید، هر چه آمار کاربران بازگشته بالاتر باشد، نشان می دهد که آنها از محصولات شما راضی بوده اند و برای خرید مجدد به وب سایت شما مراجعه کرده اند. اما اگر هدف شما جذب بازدیدکنندگان جدید برای یک وب سایت تازه کار باشد، هر چه تعداد بازدیدکنندگان جدید بیشتر باشد بهتر است. اما نباید این نکته را فراموش کنید که به طور کلی بازدیدکنندگان بازگشته ارزشی به مراتب بیشتر از بازدیدکنندگان جدید دارند زیرا درصد بازدیدکنندگان بازگشته میزان وفاداری به وب‌سایت شما توسط بازدیدکنندگان تان را نشان می دهد.

نکته: در گوگل آنالیتیکز بازدیدکننده جدید براساس کوکی مرورگر محاسبه می شود به این صورت که اگر شما کوکی مرورگر خود را پاک کنید و یا از یک مرورگر دیگر وارد وب‌سایت شوید، گوگل آنالیتیکز شما را به عنوان بازدیدکننده جدید شناسایی می کند.

همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در بخش پایانی Overview نیز خلاصه ای از وضعیت جغرافیایی، تکنولوژی و... نمایش داده شده است که در درس های بعدی به صورت کامل به آنها خواهیم پرداخت.

منبع: http://www.onlinequiz.com


اخطار! استفاده از مطالب وبلاگ با درج لینک منبع مجاز میباشد

اشتراک گذاری

Facebook Twitter More...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


توسط glassy



صفحات سایت
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ایران دانلود